به گزارش روابط عمومي مرکز بهداشت شهرستان یزد ،كارگاه آموزشي دو روزه با عنوان ارتقاءبهبود شيوه زندگي سالم در دوران سالمندي،در تاريخهاي27و28 دی ماه سالجاري باحضور 70نفر از ماماها،کارشناس و کاردانها ی بهداشت خانواده مركز بهداشت شهرستان در سالن اجتماعات این مرکز برگزارشد.

دکتر تقوایی کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد ضمن بیان مطالبی در زمینه دوران سالمندی واستعمال دخانیات گفت:در بررسی های بعمل آمده در کلینیک ترک دخانیات یزد بیش از 75% از فراد سیگاری پدر سیگاری داشته اند واین نکته موید این میباشد که فرد سیگاری چه آینده ای را برای فرزندانش رقم خواهد زد .

در ادامه این کارگاه شوفریان کارشناس بهداشت روان بیان داشت: ترس از خانه سالمندان وترس از مرگ را از مشکلات روحی روانی دوران سالمندی عنوان نمود.وی در ادامه گفت: استرسهای قبل از سالمندی باعث می شود در دوران سالمندی فرد به دمانس یا زوال عقلی مبتلا گردد که باعث از دست دادن عملکرد های شناختی می گردد .

دکتر آبنیکی کارشناس مسئول بهداشت خانواده ضمن بیان عوامل موثر در ایجادپوکی استخوان گفت : تنها با داشتن زندگي سالم ومراقبتهاي ويژه مي توان دوران سالمندی را به دوراني مطلوب ولذت بخش وتوام با سلامتي تبديل كرد .

وی درادامه مباحثی را درخصوص استخوان سازی و یا استئو پروز برای حاضرین ارائه نمود .

در پایان مصلایی کارشناس ارشد تغذیه :با اشاره به اهميت تغذيه در دوران سالمندي مطالبی را در زمینه گروههاي اصلي موادغذايي وتوصيه هاي بهداشتي برای سالمندان وافرادخانواده بیان کرد.

لازم به توضیح می باشد مشابه همین کارگاه تاریخ 11و 12 بهمن ماه سال جاری جهت 70 نفر از دیگر کارشناسان برگزار خواهد شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا